6 Ocak 2008 Pazar

Twitter Ve faydaları...

Daha önce sadece ismini duyduğum Twitter'ı Yunus Özen abinin reklam kokan övgüleri sonucunda biraz araştırmak istedim. İlk kaynak olarakta M. Nuri beyin daha önce gördüğüm yazısı aklıma geldi. O zaman gördüğümde okumamıştım şimdi ise okudum:) Ve çok hoşuma gittiği için sizinle paylaşmak istedim..

"Kim, nerede, ne zaman, ne yapıyor? Çocukken bunun oyununu oynardık, şimdi ise Twitter’dan bu bilgilere ulaşıyoruz. Fikir oldukça basit ama sonuç inanılmaz, tam bir Web 2.0 örneği twitter. Sistem oldukça basit çalışıyor aslında, twitter.com sitesinden üye oluyorsunuz, ardından şuan nerede ne yapmakta olduğunuzu yapıyorsunuz, sadece birkaç satır belki de birkaç kelime, bu kadar. Sonrasında ise arkadaşlarınızı arıyorsunuz, onların twitter hesabını bularak onları izleme listenize alıyorsunuz, onlar bilgilerini güncellediklerinde size de bunun haberi geliyor. En güzel yanı ise SMS ile durum bilginizi dünyanın neresinde olursa olsun güncelleyebilmeniz.
Şimdi diyeceksiniz ki nereden çıktı bu twitter sevdası, kesin tutmaz? Bir toplantı için Bellevue’ya gittim, toplantıya katılacak 18 kişi vardı, toplantı odası kesinleşmediği için twitterdan haberleşme kararı aldık. Ben ofise ulaştığımda nerede olduğuma dair sms yolladım, diğer arkadaşlar da aynısı yapınca kim binada şuan nerede ne yapmakta bilgisine ulaştık ve ortak noktamızda buluştuk. Akşama ise daha ilginç bir şey oldu, otelde ne yapsam diye düşürken diğer arkadaşlarımın birer birer yemek için bir yerlere gittiğini gördüm twitterdan, sohbet etmek isteyeceğim grubun gittiği restoranı Live Maps’den buldum ve soluğu orada aldım. Twitter neden tuttu? Sebebi açık, UGC (User Generated Content) yani kullanıcıların kendi oluşturdukları içerik dünyası sayesinde. Web 2.0’da web’in sahibi kullanıcıların kendisi, twitter gibi basit araçlar sayesinde içerik oluşturmak, bunu RSS sayesinde her yere bağlamak mümkün. Hele popfly gibi araçlar kullanıyorsanız, twitter’daki kişinin nerede olduğunun fotoğraflarını flickr’dan görebilir, Live Maps’den adresi bulabilir ve tüm bunları ortak bir servis olarak kendinize özel tasarlayabilirsiniz".

Hiç yorum yok: