24 Temmuz 2008 Perşembe

Google'a neler oluyor..!

 Son haftalarda sanırım gizliden gizliye değişime gitmekte google. Ya da başına kötü şeyler gelmekte de:) Neler olduğu anlaşılmış değil henüz. Geçen hafta global de bir sorun vardı mesela sayfa yüklenmiyordu bile. Şunu farkettim sağımda solumda insanlar tutuşmaya başladılar, ilk soruları "internet mi koptu..! " oldu sonra google da bir sorun olduğunu anlayınca çoğu korkulu göözlerle içlerinden gözlerine yansıyan "eyvah...! ne yapacağım şimdi" haykırışlarını görmüş gibi oldum. 

 Bu durumu pek yadırgamadım çünkü internet hayatımız neredeyse google dan ibaret. Ben tarafında ise işler normaldi çünkü  hakia kullanmaya daha önceden başlamıştım. 

Diğe bir değişiklik ise heralde google saman altında gizlice çehre değiştirmeye karar verdi. Size iki yenilik sölim:

1- gmail de güvenlik adına süper bi gelişme var. Hesabınızı IP olarak kimin kaç saat önce açtığını ve şuan açık bir gmail hesabınız olup olmadığını varsa IP sinin ne olduğunu öğrene biliyorsunuz. ve öğrenmekle kalmayıp istediğiniz oturumu kapatabiliyorsunuz.

2- map da çevreci çözümler bulmaya başladı desek mi doğruu olur yoksa ihtiyaç olduğu için mi  yapıldı bilmiyorum ama. walk diye bir sekme koydular googlemap e. 

Bunların yanında çeşitli forumlarda da gözrdüğüm bir durum var google indexleme işini ya değiştirdi yada türkiyede bu işleme biraz ara verdi olacak ki . herkesin bu konuda bir sıkıntısı var bu haftalarda. 

Bakalım ne oluyor google ye ilerleyen günlerde kokusu çıkar:)

Hiç yorum yok: