4 Kasım 2007 Pazar

Facebook ve Microsoft oraklığının amacı

Microsoft'tan Facebook'a Dev Yatırım
Son aylarda tüm dünya da olduğu gibi ülkemizde de gittikçe popülerleşen sosyal ağ platformu Facebook, düzenlenen bir basın toplantısı ile bugün resmen Microsoft tarafından %1.6 hissesini 240 milyon dolara satın aldı.
Peki bu ortaklık Facebook'a ve Microsoft'ta nasıl yarayacak diyorsanız hemen açıklık getirelim:İki şirket arasında yapılan anlaşma uyarınca Facebook'un uluslararası reklam partneri de Microsoft olacak. 2011 yılına kadar sürecek olan reklam ortaklığı anlaşmasının bitiminde iki şirket yeniden masaya oturacak.
Microsoft'un Facebook yatırımını değerlendiren Gartner analisti Andrew Frank bunun sadece bir stratejik satın alma olmadığına dikkat çekerek, yükselen değer olan sosyal paylaşım ağlarının cazibesini online reklam üzerinden nakite çevirmek için yapılan bir hamle olarak değerlendirdi.
Anlaşma sonrasında her iki şirketin uygulamaları arasında bir entegrasyon çalışması yapılmayacak. Ancak bu ortaklığın önümüzdeki dönemde güçlenerek genişlemesi de kuvvetle muhtemel görünüyor.
Aslında gelecek aylarda sitede yeni bir çok servisin ve platformunda sunulması kaçınılmaz olur. Çünkü Microsoft'ta yazılım ve web geliştiricilerine Msdn üzerinden sunduğu Facebook Developer kit buna en güzel örnek. Bu developer kit'i detaylı olarak incelemek isterseniz http://blogs.msdn.com/coding4fun/archive/2007/05/24/2854939.aspx adresini kullanabilirsiniz.
Microsoft tarafından hazırlanan resmi basın duyurularına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz...
Facebook ve Microsoft stratejik işbirliği: http://www.microsoft.com/presspass/press/2007/oct07/10-24FacebookPR.mspx Ortak Basın toplantısı konuşma metni: http://www.microsoft.com/presspass/exec/kjohnson/10-24MSFacebookConf.mspx
ufuk kılıç

Hiç yorum yok: