31 Ağustos 2007 Cuma

WİNDOWS VİSTAYA SQL SERVER 2005 DEVELOPER EDİTİON KURULUMU.

Yaklaşık 2 haftadır vista işletim sistemli bilgisayarıma sql i kurmaya calışıyorum. Birçok, garip hata mesajları sonucunda kuramadım....! Hatta o dereceye geldiki lanet olsun vistaya dedim format atıp denedim.... yine olmadı... (Allah belanı versin vista dedim) dedikten iki gün sonra vistayı kırdılarr):)))
Neyse...
Her yeri araştırdım microsoftun forumlarını bütün yabancı forumları ama nafile, ŞUNU anladım; YAZILIM CAMİASI HENÜZ VİSTA BELASIYLA UĞRAŞMAYI GÖZEALAMAMIŞ:)
Sonra saolsun Engin Ören hocamdan destek aldım.. (ohhh bee...!) diye bildim.
işte sql server kurmanın sırları....
Windows Vista' yı kurduktan sonra;
1. Computer üzerinde sağtuş, Manage' i seçerek, Users' dan Administrator hesabını aktif hale getiriniz.
2. Control Panel' den User Accounts' u seçip, User Account Control' ü kapatınız.
3. Vista kurulurken bilgisayarınızın ismini "User-PC" gibi "-" işareti ile verir, Computer üzerinde sağtuş Properties' i seçerek bilgisayarın ismini içerisinde "-" işareti yeralmayacak şekilde düzenleyiniz.
4. Bilgisayarı yeniden başlatıp, Administrator hesabı ile login olunuz.
5. Windows' u Update ediniz. (Önerilir.)
6. Reporting Services' i kullanacaksanız, IIS' i yükleyiniz.
7. Visual Studio.Net 2005'i kurunuz.
8. Administrator hesabı ile Sql Server 2005' i kurunuz.
9. Msdn' i en son kurunuz. (Önerilir.)(Merge etmesi için.)
Kurulum bittikten sonra Sql Server 2005 ServicePack 2 ve Visual Studio.Net ServicePack 1' i kurmayı unutmayınız...

daha ayrıntılı bilgi için. enginoren.com/contentdetail.aspx?no=33
Egin hocama saygılar......

Hiç yorum yok: